http://www.konarski.home.pl/

english version

  dzisiaj
   

Untitled Document
menu

  Aktualności
  Formy działania
  Członkowie
  Sprawozdania
  Kontakt z klubem
  Kontakt z zagranicą
  E-gazetka
  Projekty
Galeria zdjęć
 
motto/przysłowie dnia



humor





: : Szkolny Klub Europejski
Untitled Document Numery gazetki: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

 

SZKOLNY KLUB EUROPEJSKI PRZY I LO
" MŁODZI EUROPEJCZYCY".
WKŁADKA SKE " KONAR W EUROPIE".
Nr7

 

 




NASZ KONTAKT Z ZAGRANICĄ


JAK NAWIĄZALIŚMY WSPÓŁPRACĘ?

Od 30 marca 2003 nasza szkoła należy do sieci szkół europejskich ”EUROPEAN NETWORK”, która obejmuje 4 800 szkół z całej Europy, w tym 500 z Polski. Stronę polską reprezentuje INTERKLASA.
Zgłoszenie szkoły dało nam możliwość prezentacji swojej działalności (tzn. klubu europejskiego) na forum EUROSCHOLA. Między innymi zamieściliśmy tam sprawozdanie z debaty za i przeciw polskiej akcesji z UE w wersji angielskiej, dzięki czemu otrzymaliśmy certyfikat uczestnictwa od Komisji Europejskiej. Braliśmy też udział w obchodach Dnia Wiosny w Europie w roku 2003 i 2004.

Ponadto, nawiązaliśmy kontakt ze szkołami europejskimi z Francji, Szwecji i Włoch.

Współpraca z partnerami szwedzkimi i włoskimi jest realizowana w ramach działalności szkolnego klubu europejskiego, natomiast kontakt z nauczycielami francuskimi zaowocował udziałem naszej szkoły w projekcie europejskim w roku szkolnym 2003/04 pt. „Międzynarodowa Szkoła Wirtualna” (patrz link KLASA WIRTUALNA na stronie szkoły).


Klasa Wirtualna I LO w Mielcu

Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w roku szkolnym 2003/04 w projekcie E15 dotyczącym zagadnień z dziedziny kultury i ekonomii, realizowanym w języku angielskim przez 10 szkół z 9 krajów: Francji, Belgii, Szwecji, Danii, Włoch, Rosji, Litwy, Rumunii i Polski.
Każda ze szkół miała za zadanie stworzyć klasę wirtualną składającą się z 20 lub 30 uczniów i podzielić ją na 10 grup po 2 lub 3 uczniów w każdej. Potem każda z tych grup została połączona z odpowiednią grupą z innych krajów i w ten sposób powstało 10 międzynarodowych klas wirtualnych.
Na przykład grupa 41 obejmowała 2 uczniów z naszej szkoły, 2 z Zielonej Góry, 3 z Danii, 3 ze Francji, 3 z Włoch, 3 ze Szwecji, 2 Rosjan, 2 Litwinów, 2 Rumunów i 3 Belgów.

O czym pisaliśmy?

Największe wyzwanie stanowiły dla nas dwa tematy:

1) WPŁYW ROZWOJU GOSPODARCZEGO NA PRZYSZŁE POKOLENIA
Raport: „Czy rozwój technologiczny jest w stanie zaspokoić potrzeby kolejnych pokoleń?”
(w aspekcie socjologicznym, ekologicznym i ekonomicznym)


2) WSPÓLNY PROJEKT – „JAK BĘDZIE WYGLĄDAŁA EUROPA W
ROKU 2050?”
Dodatkowo uczniowie naszej szkoły wykonali prezentację multimedialną na ten temat.
Zobacz: Virtual class, slide show

Kontakt ze Szwedami

Współpraca z międzynarodową szkołą średnią ze Szwecji polega na realizowaniu projektów o naszych krajach. Członkowie klubu dokonują prezentacji geografii, historii, edukacji Szwecji, jej atrakcji turystycznych, kultury i życia codziennego w języku polskim i angielskim, natomiast młodzież szwedzka wykonuje projekty o Polsce w ich języku ojczystym przez okres 3 lat. Za to otrzymuje dodatkowe punkty w ocenie rocznej. W nagrodę dwoje najlepszych uczniów (tych, którzy uzyskali najwięcej punktów za projekt) ma ufundowana wycieczkę do kraju, który poznawali przez okres 3 lat. Opiekunem klasy realizującej projekt o Polsce jest nauczyciel polskiego pochodzenia pan Bogdan Wolski przebywający w Szwecji od 23 lat.
W międzyczasie uczniowie polscy i szwedzcy wymieniają swoje opinie na tematy poruszane w projektach w ramach programu „Korespondencja w języku angielskim przez Internet”.

SZWEDZKA SZKOŁA – MIĘDZYNARODOWA SZKOŁA ŚREDNIA W KALMAR

Szkołę w Kalmar stworzono w 1999 roku. Na początku było w niej 100 uczniów, ale teraz uczęszcza do niej 235 uczniów. Jest to szkoła prywatna, w której klasy liczą około 15 osób. Uczy w niej 22 nauczycieli, dzięki czemu każdy nauczyciel zna każdego ucznia. Ich zajęcia są różnorodne gdyż są prowadzone w grupach a nawet indywidualnie. Każda klasopracownia ma swoją nazwę np. miasta, państw i wysp. Ich nazwy to: Narva, Abo, Sopot, Ryga, Genua, Rügen, Siena, Wismar, Neton, Wilmington, Deloitte & Touche, Radio Match, Paris, Berlin, Londyn, Madrid, Kinnarp, Öland i Tokyo.
Oznacza to, że z tymi miastami szkoła nawiązała kontakty lub wykonywała projekty.

Ich pierwszym językiem obcym jest angielski, a drugi to język przez nich wybrany ( hiszpański, francuski, włoski, niemiecki, japoński). Każdy uczeń w ciągu roku opracowuje projekt o danym kraju, z którego później zdaje „egzamin”. W starszych klasach dwie osoby, które opracują projekt i zdadzą najlepiej egzaminy w nagrodę mają ufundowaną wycieczkę do danego kraju. W ostatniej klasie uczniowie mogą wybrać i uczyć się danego przedmiotu w międzynarodowym profilu. Mogą również uczyć się różnych języków w poszerzonym zakresie, które są odpowiednio punktowane. Te punkty pomagają w przyszłości dostać się na studia.

Jeżeli chodzi o system oceniania, różni się on trochę od naszego. Nauczyciele oceniają wiedzę uczniów wystawiając oceny. Zamiast typowej matury, w Szwecji organizowany jest egzamin państwowy przeprowadzany we wszystkich szkołach w tym samym czasie. Uczniowie piszą testy z 4 przedmiotów: j. szwedzkiego, j. angielskiego, matematyki i fizyki. Wyniki tych testów dają nauczycielowi wskazówkę jaką ocenę wystawić z danego przedmiotu na koniec roku. Nie ma egzaminów wstępnych na wyższe uczelnie. Absolwenci szkół średnich wysyłają świadectwa z ocenami i na ich podstawie przyjmowani są na studia. W przypadku dużej liczby kandydatów na dany kierunek, uczelnie wybierają uczniów z najlepszymi ocenami na świadectwie oraz biorą pod uwagę uczestnictwo w różnych kursach, za które uczniowie dostają dodatkowe punkty. A zatem, uczestnictwo w różnych kursach jest bardzo popularne w Szwecji. Nasi znajomi biorą udział w kursie wiedzy o Polsce, wykonują projekty o naszym kraju. W połowie maja mają mieć wystawę o Polsce. Potrzebują uzyskać co najmniej 2200 punktów aby dostać się na uniwersytet.

Przetłumaczyła: Jolanta Krukowska

WSPÓŁPRACA Z WŁOCHAMI

Program ten jest jednocześnie realizowany ze średnią szkołą medyczną z Włoch. Członkowie klubu europejskiego i uczniowie włoscy wymieniają e-maile w języku angielskim o swoich zainteresowaniach, szkole, mieście rodzinnym, sposobach spędzania wolnego czasu, tradycjach bożonarodzeniowych i zwyczajach charakterystycznych dla danego kraju.

NASI ZNAJOMI Z WŁOCH

Od jakiegoś czasu na kółku europejskim wymieniamy e-maile z młodzieżą z państw już należących do Unii Europejskiej. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że możemy na razie w taki sposób kontaktować się z nimi, dzięki czemu możemy bezpośrednio dowiedzieć się czegoś o ich zainteresowaniach, sposobie spędzania wolnego czasu, zwyczajach oraz systemie edukacyjnym.
Jednymi z takich naszych znajomych z którymi już się zaprzyjaźniliśmy są Włosi.
Są oni uczniami klasy 3 A średniej szkoły medycznej. Zobacz ich zdjęcie w naszej galerii.

Wszyscy oni mieszkają w okolicach lub w mieście Udine, położonym w północno-wschodniej części Włoch, blisko granicy austriackiej.
Uczęszczają oni do szkoły średniej imienia "G. CECONI" na wydział zwany "QUARTA A OPERATORI DEI SERVIZI SOCIALI", który to przygotowuje do pracy w ramach opieki społecznej.

Nasze koleżanki : Sarah, Margherita, Paola, Sonia B. and Sonia C. napisały nam troszeczkę o historii ich szkoły, o patronie i o kierunkach, które młodzież może wybrać idąc do tej szkoły.

Szkoła jest dość duża, uczęszcza tam około 1200 uczniów w wieku od 14 do 19 lat. Klasy są przeważnie 16-osobowe.
Jest to średnia szkoła zawodowa z wieloma kierunkami do wyboru : elektronika , mechanika , chemia , technika dentystyczna, opieka społeczna.

Szkołę średnią zaczyna się w wieku 14 i kończy po 3 latach. Wtedy studenci zdają egzamin, po czym mogą zdecydować się na jeszcze dodatkowe 2 lata nauki, co daje im szansę dostania się na studia- w przeciwnym wypadku, po ukończeniu 3 lat nauki mogą iść od razu do pracy. Te dwa lata nauki (czyli klasa 4 i 5) nazywane są „post- qualifica ". Studenci studiują tam szczegółowo przedmioty zawodowe z wybranego przez nich kierunku. Pod koniec 5 klasy uczniowie zdają egzamin państwowy. Po zdaniu takiego egzaminu otwiera im się możliwość pójścia na studia, lub do pracy .
Ta szkoła oferuje uczniom wiele pozalekcyjnych zajęć umożliwiających im kształcenie swoich umiejętności i zainteresowań np. : kółko teatralne, zajęcia muzyczne (chór), kółka informatyczne, a także zajęcia sportowe ( siatkówka, koszykówka, piłka nożna , lekkoatletyka).

Niedawno otrzymaliśmy od nich przesyłkę z przewodnikami, mapkami i broszurkami reklamowymi o ich mieście Udine, na szczęście w wersji językowej angielskiej, albowiem po włosku znamy tylko kilka zwrotów. Informacje te wykorzystaliśmy w linku: PARTNERS ABROAD – THEIR HOMETOWN UDINE..

Opracowała: Joanna Budaj




 


Untitled Document  



LINK

Oto strona głowna naszej szkoły:

www.konarski.mielec.pl

logowanie

user:
hasło:
kontakt


I LO im. Stanisława Konarskiego
ul. Jędrusiów 1
39-300 Mielec
woj. podkarpackie
POLSKA
tel.: 586-31-73, 586-34-66

lo_konarskiego@ptc.pl

sonda
Sonda:
Jak sadzisz, kiedy Polacy odczuja pozytywne skutki wejscia Polski do UE?
Juz w najblizszym czasie. - 20,09%
Za ok. 2-5 lat. - 14,17%
Za ok. 7-10 lat. - 65,73%
razem głosów: 642
Głosuj:
Juz w najblizszym czasie. [129]
Za ok. 2-5 lat. [91]
Za ok. 7-10 lat. [422]
 
konkurs
Nominacja w konkursie stron SKE Polskiej Fundacji im. Roberta Schumana
 
Copyright © 2001-2002 I LO. All rights reserved.